Like

Monday, May 3, 2010

ikan dalam telaga

ikan yang aku lepaskan kedalam telaga sudah besar!

aku mahu mengeluarkan ikan itu.tetapi tidak tahu caranya pula.


aku tidak mahu menyakitkan ikan tersebut.


bila dikenangkan kembali.rasa sangat bersalah.


ia hanyalah seekor ikan yang aku lepaskan kedalam telaga beberapa tahun dulu dan aku langsung lupa tentangnya.


tak sangka beberapa tahun yang panjang,ikan itu mampu membesar dan meneruskan hidup walaupun aku tidak memberinya makan!


maha suci tuhan yang telah menetapkan rezeki keatas setiap Makhluk kesayangannya..
kalau sedemikian rupa hebatnya,kita sepatutnya boleh saja meneruskan hidup kita walaupun dengan sedikit usaha.

bagaimana kalau kita berusaha dengan banyak??


beberapa tahun hidup kesunyian didalam telaga yang gelap lagi kesunyian dan diabaikan..

tiba masanya aku menebusnya kembali.. Share

No comments:

Post a Comment

promosi promosi promosi!

dibaca

berbasa basi

tentang saya

My photo
taiping, perak, Malaysia
saya suka membaca. saya suka menulis. saya suka buat apa yang saya suka. saya saya saya saya.